1.8.2013

Tunnepukeutuminen


Samalla tavoin kuin värit vaikuttavat katsojan mielialaan, vaikuttaa myös tilanteeseen valitut vaatevalinnat, vaatemateriaali, materiaalin ja vaatemuodon laatu (muotoiluosaaminen). Bisnespukeutumisessa erityisen tärkeää on laadukkuus, laatuosaaminen ja laatumuotoilu. Hinta ja tuotteen kestävyys kulkee käsikädessä tuotteen laadun kanssa, laatu puolestaan kestää käytön, kulutuksen, huollon ja katseen. Laatu ja 'epälaatu' vetoavat katsojan tunteisiin. Hyvälaatuinen bisnespuku herättää mielikuvan ammattitaitoisesta tekijästä, liian kalliin näköinen bisnespuku herättää epäilyksen kalliista hinnoista ja kauhtunut tai huonolaatuinen puku ei herätä tarvittavaa luottamusta. On tärkeää osata valita bisnesasut omaan työhön sopivalla varmuudella, on hyvä osata tarpeen tullen lievästi alipukeutua tai tarpeen tullen ylipukeutua. Yleisesti ottaen on parempi pukeutua aavistus yli kuin ali.

Mutta pukeutumisella vedotaan tunteisiin. Naisen on helpompaa näkyvämmin vedota pukeutumisellaan tunnetasolle kuin miesten valitsemalla omia vartalonmuotoja kauniisti korostavat vaatemallit. Miehet voivat tunnepukeutumisella valita pehmeämpiä materiaaleja, leikkiä lisäasusteilla ja viestiä vaikka kengillä. Pienistä yksityiskohdista rakentuu hyvä kokonaisuus. Tunnepukeutuminen on tärkeää bisneselämässä ja vapaalla etenkin kumppanin haun yhteydessä. Värit ovat vahva viestinnän keino ja itselleen sopivien värien valinta on taitolaji.

Jos tarvitset ammattitaitoisen imagon uudistajan apua työhön tai vapaalle, ota yhteyttä!

Tuija K Pukeutuminen ja imagon uudistus, naisille ja miehille p. 050 331 6702